سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارک دلفیناریوم کیش

پارک دلفین یا دلفیناریوم، یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری جزیره زیبای کیش می باشد. این مجموعه اولین و تنها پارک دلفین در ایران بوده و با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است. لازم به ذکر است که این پارک تفریحی، یکی از برزگترین پارک های موجود در خاورمیانه است و بودن این چنین پارک تفریحی در سرزمین مان، ایران افتخاری مثال زدنی است.

دلفین
مساحت مجموعه‌ ی تفریحی پارک دلفین‌ها، حدود 100 هکتار بوده و در جنوب شرقی جزیره‌ی کیش قرار گرفته است. این مجموعه دارای فضای سبز اختصاصی است و انواعی از گونه های گیاهی و درختان مختلف در آن یافت می شود. این گونه ها شامل درخت لور، اکالیپتوس، آکاسیا، مورد، گل ختمی، بنجامین، نخل و کاکتوس ها می باشد. فقط بیش از 25 نوع گونه کاکتوس در پارک دلفین ها پرورش داده شده است که با توجه به اقلیم و مرجانی بودن خاک در جزیره کیش، توجه و نظارت خاص خود را می طلبد.
پارک دلفین ها علاوه بر انواع گونه های گیاهی، مجموعه کاملی از انواع پرندگان، آبزیان و حیوانات متنوع و دلفین ها را داراست و امروزه یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری کیش محسوب می شود. مجموعه ای که شامل دلفیناریوم یا پارک دلفین ها، باغ پرندگان، سالن آمفی تئاتر، سفره خانه سنتی و سیرک (کلاسیک شو) می باشد. بازدیدکنندگان، توسط اتوبوس های قطاری در فضای گسترده ی پارک هدایت و جابه جا می شوند.
روند بازدید در پارک دلفین ها به این شکل است که ابتدا بازدیدکنندگان به باغ پرندگان رفته و بعد به کلاسیک شو یا سالن سیرک می روند. بعد از آن بازدیدکنندگان لحظاتی به استراحت پرداخته و به مجموعه ی آکواریوم آبزیان رفته و بعد به تنها دلفیناریوم ایران می روند و بعد از اجرای حرکات نمایشی دلفین های پارک به سالن پرشین شو می روند. گروهی که مایل به ادامه برنامه نیستند، می توانند به سفره خانه سنتی یا رستوران هتل داریوش بروند.

کیش سفری راهنمای جامع سفر به جزیره زیبای کیش نکتـــه:
حتما لازم است که بلیط این پارک، یک روز قبل به صورت اینترنتی تهیه شود. علاوه بر این، این مجموعه از مرکز جزیره دور بوده و حتما لازم است برای رفتن به این پارک از وسیله ی نقلیه استفاده کنید. اگر از طریق هتل، بلیط را تهیه کرده اید، بهتر است از سرویس ها جا نمانید و اگر خودتان اقدام به خرید بلیط این مجموعه نموده اید، حتما نیم ساعت زودتر جلوی درب پارک باشید تا از روند بازدید پارک جا نمانید.
همراه داشتن دوربینهای خانگی بلامانع است ولی چنانچه دوربین عکاسی شما حرفه ای است ورود دوربین شما ممکن نیست و باید در باجه ورودی امانت بگذارید. بهتر است دوربین حرفه ای با خود نبرید تا معطل نشوید.

کیش سفری راهنمای جامع سفر به جزیره زیبای کیش توصیه ویژه:
با توجه به بخش های گوناگون این مجموعه، بلیط ها به صورت پکیج های محتلف می باشد و شما می توانید با توجه به علاقه مندی، پکیج های خود را انتخاب فرمایید. البته توصیه می شود از پکیج کامل استفاده شود تا از همه ی امکانات موجود بهره و لذت ببرید